Sommarresa 2016 - Reumatikerföreningen Motala-Vadstena

Årets sommarresa går till Värmland och Mårbacka tisdagen den 7 juni. Avresa kl 08.00 från Mat & Café 59:an i Gamla stan. OBS! ändrad avreseplats. FULLBOKAT! Reservlista finnes.

Vi besöker först Hantverksbyn i Degerfors och dricker fm-kaffe på Café Berget. Därefter reser vi ca 1 mil öster om Karlstad, där äter vi lunch på Alsters herrgård, Gustaf Frödings föräldrahem. Färden går vidare till Selma Lagerlöfs Mårbacka i Östra Ämterviks församling där vi får en guidning och dricker vårt eftermiddagskaffe. På hemvägen stannar vi till i Kristinehamnstrakten där vi besöker Niklasdams Trädgård och dess pelargonmuseum. Kostnad för resan är 300:- för medlem och 400:- för icke medlem om plats finnes. Sista anmälningsdag är den 31 maj till May-Britt Persson 0141-21 59 66 eller Kerstin Bruce 0141-21 59 56.